n9kiniTV - Pancing Negeri Sembilan - Pancing Negeri ... - Memancing di Negeri Sembilan

softthedown | 13:39 | 0 comments

n9kiniTV - Pancing <b><b>Negeri Sembilan</b></b> - Pancing Negeri <b>...</b> - Memancing di Negeri Sembilan


n9kiniTV - Pancing <b><b>Negeri Sembilan</b></b> - Pancing Negeri <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2014 12:00 AM PDT

IMG_0301 

Kuala Sawah, 08 Jun – Negeri Sembilan memberi keutamaan kepada produk pelancongan bercirikan homestay dan eco-pelancongan seterusnya berbeza dengan produk pelancongan yang terdapat di negara ini.

Berbeza dengan negeri lain, Kerajaan Negeri sentiasa mensasarkan jumlah pelancong yang tinggi ke negeri ini melalui homestay dan eco-pelancongan.

Namun begitu, di samping produk pelancongan utama ianya juga perlu diperkukuhkan dengan produk sampingan yang mencerminkan identiti kawasan tersebut.

Jelas Menteri Besar Negeri Sembilan, YAB. Dato' seri Utama Hj Mohamad Hj Hasan di sidang media di 

Majlis Moh Mancing anjuran bersama Suruhanjaya Koperasi Malaysia Negeri Sembilan dan Koperasi Keluarga Hj Sulaiman Negeri Sembilan Berhad di Kampungstay Hj Sulaiman, Kuala Sawah, di sini hari ini.

Beliau mengucapkan tahniah kepada penganjur program yang berjaya menarik minat pemancing dari Perlis, Kedah, Pahang dan Selangor bagi menyertai pertandingan seumpama ini.

Malah berkeupayaan menyediakan hadiah berupa wang tunai, Johan; RM40,000, Naib Johan; RM11,000 dan tempat ketiga berjumlah RM5,000.

Penganjuran seumpama ini sekaligus memperkenalkan dan mempromosikan produk pelancongan di kawasan Rantau yang terletak di kawasan Dewan Undangan Negeri Rantau.

Temubual bersama Johan Moh Mancing, Encik Akhbar Salehuddin, 56, kakitangan UKM Bangi, peserta yang menjuarai pertandingan ini dan membawa pulang wang tunai berjumlah RM40,000.

Beliau sama sekali tidak menyangka akan menjuarai pertandingan memancing di sini memandangkan setiap kali menyertai pertandingan di mana-mana sentiasa beroleh kedudukan saguhati.

Beliau yang berjaya mengumpan ikan patin seberat 6.9kg pada jam 11 pagi tadi, beranggapan ini rezeki yang diberikan oleh Allah SWT.

Hadir sama, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kemudahan Awam, Alam Sekitar, Koperasi dan Kepenggunaan Negeri Sembilan, Dato' Hj Abu Ubaidah Dato' Hj Redza, Pengerusi Perhubungan ANGKASA Negeri Sembilan, Dato' Hj Ibrahim Hj Abdullah dan Pengerusi Koperasi Keluarga Hj Sulaiman Negeri Sembilan Berhad, Encik Hanafi Hj Sulaiman.Sumber

Pancing Mania Blog::
Kami menyediakan berita terbaru dan live mengenai aktiviti - aktiviti Memancing dan tip memancing Malaysia dan negeri - negeri di Malaysia dengan percuma. Tinggalkan komen anda di kotak komen untuk Support Blog ini!

0 comments